Koncertforedrag om Gasolin

Kom til et brag af koncertforedrag om Gasolin på Sofiehøj Friskole.

Christianshavnernes eget husorkester, som blev nationalklenodier og på 7 år definerede dansk rock, er i fokus, når musiker og rockekspert Thomas Ulrik Larsen tager bandet under kærlig behandling i et to timers koncertforedrag.

Thomas Ulrik Larsen beretter i fortælling og sange om bandet, der satte standarden for rocksangskrivning, idoldyrkelse og pladesalg i 1970’erne. Bandet, der fik masser af succes, og som kombinerede højskolesangbogen med Jimi Hendrix. Folkeligt, syret, dybt og pjattet – Gasolin kunne og var det hele. Og de var ikke nærige med deres gaver, for trods alt handlede det om at give “det bedste til mig og mine venner”.

Musiker og rockleksikon Thomas Ulrik Larsen besluttede allerede som 5 årig, at han ville være rockmusiker. Det var, da Gasolin’ gæstede Lørdagshjørnet i december 1976. Han har været udøvende musiker siden 1983. I årene 2003-2009 var han musiker og kapelmester i The Pink Floyd Project. August 2015 udsendte han sit tredje album, ”Teknisk knockout”, med egne sange under aliaset Lysår, som følger op på de to anmelderroste album, ”Spåndigter” og ”Frontfigur på orlov”.