Ud & Se med Sofiehøj

Vi er glade for vores lejrskoler på Sofiehøj Friskole og der er ikke mange børn, der oplever så mange lejrskoler i et skoleforløb, som Sofiehøjs børn gør.

Vi vægter, at der er tid og råd til at rejse ud med eleverne og lade dem undres. En lejrskole er fuld af liv, oplevelser, måske enkelte knubs og nye venskaber. Når eleverne er ude i verden, væk fra de kendte rammer og rutiner, er der mulighed for at udfordre, udforske og sætte spørgsmålstegn ved bestående tanker og det vante. Det giver udsyn og indblik, der øger elevernes tolerance og nysgerrighed.

Vi tror på, at disse oplevelser og erfaringer ude i ”den virkelige verden” sætter positive spor, både i forhold til klassens fællesskab og den enkelte elevs trivsel og selvværd. Yderligere bidrager turene og det arbejde, der går forud til en væsentlig faglig kunnen hos eleverne.

Du kan læse meget mere om vores lejrskoler her.